single

8 wydarzeń, które zmieniły świat urody całej dekady

8 wydarzeń, które zmieniły świat urody całej dekady

Beauty Ideas /. Makeup Ideas W ostatniej dekadzie nastąpiły globalne zmiany w świecie mody i urody. Pojawiły się celebryckie marki kosmetyczne, zapanowała moda na gęste brwi, powszechne stało się stosowanie maseczek kosmetycznych... Tyle przemian i nowości! To dzięki nim cieszymy się najlepszymi kosmetykami i inspirujemy się luksusowym i stylowym wyglądem celebrytów. Sprawdźmy więc, które 8 wydarzeń kosmetycznych z ostatniej dekady wpłynęło na bieg historii.

1. efekt Fenty



Kolory makijażu w ciągu ostatniej dekady stały się bardzo różnorodne. A to wszystko dzięki marce kosmetycznej Fenty. Życie tej marki rozpoczęło się w 2017 roku. Wówczas stworzyli 40 odcieni podkładów pod makijaż, które następnie rozszerzyli do 50. Powstanie tej marki zapoczątkowało powstanie innych gwiezdnych marek makijażowych.
Na imprezie inaugurującej markę, Rihanna stwierdziła: "Podkłady pod makijaż to jeden z obszarów branży beauty, w którym wciąż istnieje bardzo duża luka w stosunku do kobiet, które potrzebują specjalnych odcieni. Jeśli masz bardzo bladą lub ciemną skórę, nie znajdziesz odpowiedniego podkładu. Dlatego chcę się upewnić, że kobiety o każdym odcieniu skóry mogą znaleźć odpowiedni podkład do swojego makijażu. Dlatego właśnie wprowadzam na rynek moją markę kosmetyczną Fenty".

2. Hashtag



Jaki jest największy fenomen dekady? Powstanie postaci blogerki kosmetycznej na Youtube. Świat poszedł o wiele dalej niż tylko pokazy kosmetyków. A wszystko zaczęło się od Michelle Phan, która później założyła własną linię kosmetyków. Znany jest również Patrick Starr, jeden z pierwszych blogerów urodowych, który współpracował również z Kim Kardashian i MAC Cosmetics. Znane marki takie jak Glossier, Huda Beauty czy Milk Makeup narodziły się dzięki mediom społecznościowym i osiągnęły ogromną popularność. Nawet jeśli konsumenci nie mogą wypróbować kosmetyków, to i tak kupują je za pośrednictwem platform internetowych takich jak Instagram czy TikTok. Wszystko to dało początek hasztagom beauty popularyzującym produkt: #onfleek, #iwokeuplikethis, #skinpositivity, #effyourbeautystandards i #iweigh. Ta dekada zrodziła fenomen hashtagów, za którymi stoi przyszłość branży beauty.

3. Naturalność

W ciągu

ostatniej dekady pojawił się trend kosmetyków naturalnych i organicznych

.

W 2018 roku zyski z takich kosmetyków wyniosły 11 500 mln dolarów, a w 2025 roku spodziewane są zyski w wysokości 23 600 mln dolarów. Kobiety coraz częściej wybierają kosmetyki bez sztucznych i toksycznych składników. Jest to efekt działania ruchu ekologicznego. Surowe wymagania stawiane są nie tylko na skład kosmetyków, ale także na ich opakowania. Nie ma plastiku!

4. Kosmetyki przyjazne dla wieku



Ten trend ożył po tym, jak Helen Mirren pojawiła się na okładce magazynu Allure (wrzesień 2017)

.

Uwagę zwrócił również tytuł okładki: "Koniec kosmetyków anti-ageing - nasz apel do branży". To znaczy, że magazyn ogłosił koniec tego terminu, wzywając do stworzenia nowej definicji, którą można zastosować do wszystkich grup wiekowych. Koniec z walką ze zmarszczkami, dobieraniem odpowiednich kosmetyków do podkreślenia rysów twarzy.

5. Maski



celulozowe Demi Moore sprawiła, że maski celulozowe stały się prawdziwym trendem, gdy

w 2011 roku zamieściła

na Instagramie zdjęcie siebie w jednej z

nich.

W każdym razie maseczki celulozowe stały się obecnie niezbędnymi kosmetykami do wykonywania najważniejszych trików urodowych. Pojawiają się różne rodzaje takich maseczek, z różnymi składnikami nastawionymi na konkretny efekt. Ponadto w świecie urody pojawiły się już celulozowe maseczki na pośladki, piersi i brzuszek.

6. Pielęgnacja skóry



W ostatniej dekadzie nastąpiły pewne zmiany w zabiegach pielęgnacyjnych

.

Jeśli zajmujesz się pielęgnacją skóry, wiesz, jaka jest różnica między retinolem a witaminą C, między kwasem hialuronowym a glikolowym. Inwestowanie w jakościowe i drogie produkty do pielęgnacji skóry twarzy to jedna z głównych cech dekady. Obecnie bardzo popularne stały się marki zatwierdzone przez naukowców, takie jak Dr Barbara Sturm, Medik8, Dr Dennis Gross i inne. Świat urody postawił na naturalne kosmetyki wysokiej jakości.

7. Szerokie brwi



Brytyjska modelka Cara Delevingne po raz pierwszy pojawiła się z tym kształtem brwi, gdy defilowała na pokazie Burberry

w 2010 roku.

Od tego czasu szerokie brwi stały się trendem. Ponadto pojawiły się nowe produkty do pielęgnacji brwi, spraye utrwalające i cienie. Ten kształt brwi tworzy bardzo odważne, wręcz męskie spojrzenie. Niezależnie od tego, grube brwi stały się bardzo popularne wśród światowych fashionistek.

8. Kosmetyki celeb

rytów

Ostatnia dekada to szczytowy okres dla marek kosmetycznych celebrytów

.

Jessica Alba wybuchła w branży kosmetycznej ze swoją marką kosmetyków wolnych od toksyn (The Honest Company), która została założona w 2012 roku i zyskała tak dużą trakcję, że w 2015 roku była już warta 1000 milionów dolarów. Kylie Jenner postawiła na swoje cudowne usta i w 2015 roku uczyniła z nich centralny punkt imperium makijażowego o nazwie Kylie Cosmetics. I wreszcie Lady Gaga ze swoją firmą Haus Laboratories, która produkuje linię wegańskich kosmetyków nietestowanych na zwierzętach. Marka powstała w zeszłym roku, ale już zyskała tysiące konsumentów i fanów kosmetyków Lady Gagi. Nie zapominajmy też o marce Fenty należącej do Rihanny, bo to właśnie ona zadbała o to, by każda dziewczyna mogła znaleźć odpowiedni odcień podkładu do swojego makijażu.

Piękno zawsze było główną bronią rewolucji. Jest to wskaźnik zmiany społecznej! Wystarczy pomyśleć o ruchu hipisowskim lat 70. i ich fryzurach, stylach ubrań, makijażu (lub jego braku). A co z estetyką punk rocka z początku lat 80. Ostatnia dekada obfitowała we wspomniane style, które znacząco wpłynęły na modę i urodę na całym świecie.

Teraz czekają na nas nowe odkrycia w świecie mody i urody. Tymczasemzacznijmy od 11 najlepszych fryzur 2020 roku dla włosów kręconych.
Omów artykuł Powiedz znajomym: Subskrybuj:
  • Czytaj także
  • Komentarze